donderdag 21 december 2023

Er is post!

We hebben een brievenbus in de buitendeur. Dus kijken we dagelijks even in het halletje of er soms post gekomen is. Hetzelfde doen we met de digitale brievenbus, Outlook. Dagelijks controleren wij onze Inbox op ontvangen email. Het is allemaal routinewerk. Het maakt deel uit van het dagelijks ritueel.
Toch merken we soms, dat mensen wel een emailadres hebben en bekendmaken, maar zeer sporadisch in hun Inbox kijken. Anderen doen dat ook op een sociaal medium. Ze openen een account en dat is het dan. Ze reageren niet op berichtjes van 'vrienden'. Misschien doen ze dat alleen maar om te laten zien, dat ze bestaan of zo. Dus reageren ze niet op vragen, felicitaties enz.
Zelf hanteer ik een werkwijze, waarin ik een geopend email direct beantwoord. De nog niet geopende moet ik dan nog doen. Als ik het wat minder druk heb. Zo weet ik bijna altijd, dat ik een email afgehandeld heb of niet. En anders gluur ik even in de bak met Verzonden emails.