dinsdag 19 december 2023

Even voorstellen

Het is mij opgevallen dat tijdens een kennismaking de introductie aanzienlijk lang geworden is. Men wil per se alles over zichzelf op tafel gooien. "Hallo, ik ben Kees, hetero veganist, soms aseksueel en soms vrouw. Maar over dat laatste denk ik nog na. Ik leef duurzaam, ben klimaatbewust, gevaccineerd, hou van gamen en hoop op een zwangerschap in de nabije toekomst. Mijn pronounce is jullie, zij, ze en haar" Na zo'n introductie voeg ik er in gedachte aan toe : "En ongeschikt voor militaire dienst." Een S5 mens; psychisch instabiel. Want het zit allemaal in het malle hoofd. Defensie gaat ook voor dit slag mensen, wegens gebrek aan beter. Je zult maar zo'n iemand met een geweer met scherp in de buurt hebben en hem met de verkeerde 'pronounce' hebben aangesproken.
Ik houd het gewoon bij mijn naam. Tenzij ik ook zo idioot word benaderd. Dan volgt na mijn naam de mededeling dat ik blank en agressief ben. šŸ˜‚Hopelijk wordt dat dan ook geaccepteerd en gerespecteerd.