zondag 24 december 2023

Nieuws en zo

Maleisië heeft haar havens gesloten voor alle Israëlische schepen en schepen die Israël willen aandoen of aangedaan hebben.
Israël is al ruim twee weken verstoken van import via de scheepvaart.
RTL brengt weer halfbakken nieuws over corona. RTL stelt dat een coronapatiënt binnen 60 dagen een vergrote kans heeft op een hartinfarct. RTL verzwijgt, dat het hier gevaccineerde coronapatiënten betreft.
Hoe brengt het volledig plat bombarderen van Gaza de gijzelaars terug? Trigger happy zionazi's schieten zelfs gijzelaars met een witte vlag dood.
Veel Afrikaanse landen boycotten Israël zowel politiek (ambassades en conferenties) als economisch.
Amerika wil Jemen bombarderen, omdat het de Palestijnen en de boycots van Israël via de scheepvaart steunt.
Als dan toch een groot deel van de Amerikaanse vloot in de Middellandse Zee drijft, dan is het een unieke kans om....eh... de stop uit die zee te trekken. 😆
Het is een stuk rustiger hier. Veel 'vluchtelingen'/ 'asielzoekers' zijn vanwege de feestdagen op familiebezoek gegaan. Naar eigen land.
Ze komen hier dagelijks vanuit het AZC in twee extra lange (harmonica) bussen naar het centrum. Als ik dat lange zwarte lint zie, dan zie ik voor 99% jongeren. Als men de echte vluchtelingen zou vervoeren zou een taxibusje ruim voldoende zijn. Net als elders waar 'vluchtelingen' zijn, wordt ook hier steeds meer gestolen. Maar men mag er niets van zeggen. Jammer dan, ik houd me daar niet aan.
Als ik iemand zeer positief hoor spreken over de asielzoekers en de procedures, dan laat ik zo'n iemand eerst zijn propaganda uitkramen. Pas daarna zeg ik dat ik voor Vluchtelingenwerk gewerkt heb en een heel ander verhaal heb. Je zou dan zo'n gezicht moeten zien; betrapt!