vrijdag 29 december 2023

Afval dumpen


Van mij mag de gemeente camera's plaatsen die de ondergrondse containers in de smiezen houden. Telkens weer dumpen aso's hun grof en/of restafval naast de containers. Ik ruim het niet meer op, want de gemeente Dronten heeft beloofd strenger te zullen gaan handhaven. Ik weet niet hoe men dat met vier handhavers wil doen, als je weet dat behalve Drontenzelf ook Biddinghuizen en Swifterbant onder de gemeente vallen.
Maar goed, niet mijn probleem. Al vind ik als zwerfvuil opruimer het wel vervelend. Vanmorgen lag een stuk schuimrubber op de weg. Toen ik dat wilde opruimen, zag ik waar het vandaag kwam. Het was van een in stukken gesneden matras. Dat lag met wat bouwafval bij een container. Ik heb het bij de gemeente gemeld.
Gisteren si al veel vuurwerk afgestoken. Vanmorgen zag ik dat de daders het afval niet hebben opgeruimd. Ze hebben het vuurwerk bij de eigen woning afgestoken, maar de restanten lagen vanmorgen vanwege de harde wind, bij de overburen. 😞
De komende dagen stop ik met mijn opruimwerkzaamheden. Volgend jaar weer een nieuw jaar.