dinsdag 19 december 2023

Vergeten!

Toen ik een stukje gaas op een door mij gemaakte trespa luifel (links op de foto) legde, zag ik iets wat bij mij een OEPS! reactie teweegbracht. Wat is het geval? Om de aluminium lijst op de rand van de luifel te kunnen monteren, had ik aan de binnenkant van de rand balkjes geschroefd. Ik maakte die luifel drie jaar geleden, tijdens een zeer warme periode. Nu blijkt dat ik glad vergeten ben die balkjes goed in de verf te zetten! Ze zijn zo blank en bloot als ze waren, flink aangetast door houtrot. Ik ga ze verwijderen en vervangen door aluminium hoekprofieltjes. Dan is de hele luifel onderhoudsvrij.
De bewoonster heb ik al e.e.a. opgebiecht. Natuurlijk gaat het stukje renovatie kosteloos gebeuren. In mijn beruchte metaalkist liggen allerlei stukken aluminium hoekprofiel.
Rechts is een wat slordig afgeplakt rooster te zien van een afzuigkap. Ik hoop het binnenkort wat op te leuken. Het zou ook beter zijn om het bruin te lakken, zoals het andere schuin daarboven.