dinsdag 13 mei 2014

Vakantiegeld besteden

Eerlijk gezegd weet ik niet eens of ik als nieuwbakken AOW'er vakantiegeld krijg. Momentje, ik zal eens even googelen....... Daar ben ik weer. Met goed nieuws. Ik krijg ook vakantiegeld! Naar rato natuurlijk. Ik sta namelijk nog geen drie maanden op de loonlijst van de SVB.
Wat zal ik met mijn vakantiegeld gaan doen? Voorheen was het steevast bestemd voor vakanties. Een enkele keer is het in het huis verdwenen. Een andere keuken of zo.
Ik kan als rimpelloze AOW rat uitstapjes gaan maken van mijn eerste vakantiegeld. Ik schat dat het zo'n 150 euro zal worden. Dat is dus ietwat minder dan een maandsalaris. Maar gelukkig ben ik in het bezit van een NS abonnement, dat mij 40% korting geeft op reizen in de daluren. Die daluren worden binnenkort spitsuren als het aan de NS ligt. Die wil namelijk het reizen in de spits duurder maken.
Stel ik ga een dagje met de trein naar Maastricht om daar eens rond te kijken. Of op familiebezoek. Ik zou ook zaken kunnen combineren. Dan maak ik een leuke rit op de motor naar mijn bestemming. Misschien naar Katwijk aan Zee of Hillegom om daar vroegere schoolvrienden eens te bezoeken. Uiteraard mag ik de familie niet vergeten. Die is afgelopen periode wat naar de achtergrond geschoven.
Hoe dan ook, ik ga mijn vakantiegeld aan leuke ervaringen besteden. Dat soort ervaringen blijven mij langer bij, dan de aanschaf van iets. Gelukkig heb ik geen schulden uitstaan.
Ik moet de huid niet verdelen eer de beer geschoten is.  En de crisis-beer is nog steeds los. Je weet maar nooit met de huidige regering.