maandag 12 mei 2014

AOW en grijze haren

Ingezonden n.a.v. : Een moderne AOW'er

AOW en grijze haren

Citaat uit “Grijze haren” 14 jan. 2014
--- Bij de kassa sta ik achter een wat oudere mevrouw. Ze is in alles wat traag. Maar ik ben geduldig en heb zeeën van tijd. Ze legt in een erg traag tempo haar boodschappen een voor een op de band. De mevrouw achter de kassa kijkt me wat gespannen aan. Misschien loopt haar statistiek van het aantal gescande producten per klant nu in de soep. ,,Ik knipoog naar haar en trek met duim en wijsvinger aan een plukje van mijn eigen grijze haar”. Ze begrijpt de boodschap en glimlacht. Ach ja, wie weet ben ik straks ook zo?”---. ,,Straks Willem?!”. Met dat bewuste plukje haar ben je nú al een volwaardig lid van de "Grijze Brigade" en worden al je bewegingen kritisch gevolgd. Jouw empathie met de dame vóór je in de rij was begrijpelijk maar solidariteit met een 'Rimpelrat’, in onze huidige samenleving is soms niet zonder risico. Empathisch vermogen wordt wel beschouwd als emotionele intelligentie maar daar kan je ook behoorlijk op worden afgerekend. Lees het artikeltje “Trage bejaarden ergeren jongeren”, van Thea van Beek, nog maar eens na maar dat is waarschijnlijk niet goed voor mensen met een ietwat hoge bloeddruk! Zie het 2e artikel op:
http://blog.seniorennet.be/tonnepon/archief.php?startdatum=1140390000&stopdatum=1140994800 (oud ja, dat wel maar nog steeds actueel)