zondag 11 mei 2014

Tweede op Songfestival

Na jaren van afwezigheid heb ik e.e.a. gezien van het Songfestival De deelname van Ilse en Waylon was voor mij reden om weer eens te gaan kijken. Dit keer een vrij 'normaal' gebeuren vergeleken met voorgaande edities, waarin o.a. Stieneke helemaal uit de toon viel omdat ze vergat haar orgeltje in de fik te steken.
Onze beide artiesten zag ik zowaar de finale halen met hun rustig nummer en dito optreden. Het was in 1975 (vorige eeuw) dat ons land voor het laatst het Songfestival won. Het liedje Ding-a dong werd eerste. Waarschijnlijk, omdat men het la-la-la zat was.
Tactisch ging het dit jaar mis in de finale. Tenminste, dat vind ik. Gezien de ophef en indruk die de Oostenrijkse vertegenwoordiger / -ster opriep, had ik zeker Waylon een jurk laten aantrekken. Dan waren ze met enorme voorsprong eerste geworden. Het Oostenrijks liedje was zonder meer erg goed, maar om naar te kijken.... Om het op z'n Leids te zeggen : "Ik vond het geen porem."