woensdag 18 december 2013

Torenhoge kosten

Bij de Noordersluis is weer wat gaande. Toen ik de enorme hijskraan zag dacht ik in een opwelling : "Aha, meneer de sluiswachter krijgt zijn salaris afgeleverd." Hij houdt immers zoveel water tegen en is verantwoordelijk voor de levens van zoveel Flevolanders en andere gewone (eh..) mensen? Zware functies worden goed betaald, zo heeft men altijd beweerd.
Maar nee dus. Dichterbij gekomen zag ik dat een groot rooster omhoog gehaald was voor een flinke schoonmaakbeurt. Sprekend over de sluis, vorige week stond ik om kwart over vijf in een file voor de Roggebotsluis. De brug was open om een vaartuig door te laten. Aan beide kanten van de brug stond een flinke file. Dat zouden we toch niet meer meemaken in de spits? Dat is al jaren geleden door de Provincie beloofd. Het zal wel weer aan de ambtelijke communicatie liggen. Over wie dat memootje moet opstellen wordt blijkbaar nog steeds vergaderd. Denk ik. Samen met het 'torenhoge' salaris van de sluiswachter lopen de kosten van het oponthoud en de belasting van het milieu nog steeds erg hoog op. Kom op, aan het werk!