vrijdag 6 december 2013

Hahaha Kiessling! -2-

- een reactie-
 
Hohoho Willem, kalmpjes aan hoor!
Eerst windt je je vreselijk op tijdens de wedstijd Ajax-Barcelona, en wil je dat de Boer rechtsback Van Rhijn meteen al een 'knal voor se hasses' had gegeven en een dag later moet vervolgens die 'arme', (zoals je het zelf noemt) Kiessling, van Bayer 04 Leverkusen, het ontgelden. Die toegewenste knal kan ik mij wel enigszins voorstellen want die terugspeelbal van van Rhijn had indirect grote gevolgen voor zijn team; een rode kaart, een strafschop, en vroeg in de wedstrijd meteen al een achterstand.

Wat Kiessling betreft begrijp ik jouw leedvermaak, tijdens een wedstrijd van Bayer 04 Leverkusen tegen Manchester United deels wel, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Kiessling werd regelmatig te grazen genomen en jij vond dat wel 'leuk'!? Had je soms 'de pik op' Kiessling om wat er gebeurde in de wedstrijd, tussen Bayer 04 Leverkusen en Offenheim? Kiessling kopte toen een bal, via een gat in het zijnet, in het doel van tegenstander Offenheim en deze 'spookgoal' werd goedgekeurd. Citaat: ,,...Kiesling liep eerst teleurgesteld (handen voor het gelaat) terug naar zijn eigen helft, maar zijn medespelers begonnen te juichen. En wat deed Kiessling toen? Ook juichen! "Wat een onsportieve vent!" dacht ik. "Wat een onsportief misbaksel!", bromde ik toen ik zijn uitgestreken kop zag...". Maar Willem, zoals je het zelf beschrijft, liep Kiessling teleurgesteld terug naar zijn eigen helft. Waarom teleurgesteld? Hij had het doel (op normale wijze) gemist en verwachtte dat de goal zou worden afgekeurd maar toen zijn maten begonnen te juichen realiseerde hij zich dat de goal toch werd toegekend en juichte van de weeromstuit dus maar mee. De scheidsrechter had immers beslist en die mag/kan je toch niet tegenspreken? Stel dat Kiessling had gezegd, ,,...Nee scheids, ik kopte echt door het zijnet...!". Had de scheidsrechter dan misschien gezegd ,,...Oké Stefan, wat lief van jou dat je dat eerlijk zegt, dan keur ik de goal af...?". Of, stampvoetend door de toeschouwers op de tribune afdwingen met; nietes-welles-nietes-welles! Nee, wij weten wel beter. Tegenspraak levert soms zomaar 2 x geel = Rood op! Mart Smeets was eergisteren in het programma "De Werel Draait Door" en hij noemde Kiessling, alsook de scheidsrechter, een lafbek! Hallo Mart , effe dimmen zeg! Tegen deze vlotte prater, met zijn gevleugelde uitspraak, ,,...Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen...", moet dit keer maar eens gezegd worden; ,,...Nee, dat mag je niet Mart, en houdt nou maar eens even je kop (sorry) dicht...", om het maar eens cru te zeggen. Ik vind hem een gedreven, prima verslaggever met veel humor, maar vaak vertoont hij toch ook wel een beetje téveel "PopiJopi-gedrag"vind ik.En wat die omstreden goal van Kiessling betreft; ik vond het een prachtgoal, heel bijzonder, en hij heeft niemand belazerd. De scheidsrechter heeft dat feitelijk, onbewust, wél gedaan. Maar hoe vaak worden heel andere scheidsrechtersbeslissingen wel niet fel betwist door ‘Jan publiek’? Want hoe vaak worden de fluiters wel niet belazerd met geraffineerd uitgevoerde schwalbe's die een strafschop opleveren met als resultaat een ander soort fout doelpunt, een geniepig, héél smerig doelpunt!? En wat een heisa om dat ‘toverdoelpunt’ zeg. Als de scheidsrechters na afloop de videopname's hadden bekeken was het onrecht meteen de wereld uit geholpen. Het wordt hoog tijd voor een soort scheidsrechter als de mythologische Griekse reus Argus die over zijn hele lichaam ogen had. Maar ja, dat is een mythe. Net als: altijd eerlijk fluiten.

Fan-tilator