vrijdag 6 december 2013

Ik ben ziek

Is het een zware verkoudheid of heb ik de griep? Hoe dan ook, ik ben ziek. Als ik ook maar iets voel kriebelen in mijn keel rond deze tijd, dan gorgel ik met Superol. Daarmee heb ik in 9 van de 10 gevallen een keelontsteking weten te voorkomen. Maar het gekriebel is wel de voorbode van een periode van ziek zijn. Zo gaat dat bij mij. Dus ik heb hoofdpijn, hoestbuien, branderige ogen en een verstopte neus. Maar dankzij 6 stuks Paracetamol, een dozijn pufjes neusspray, een potje Vicks, een doos tissues en veel thee met honing heb toch weer een mooie dag. Natuurlijk speelt een goede zorg ook een heel belangrijke rol in mijn herstel. De nachten kom ik vrij goed door. Hoewel, afgelopen nacht droomde ik dat ik lastiggevallen werd door een man. Hij zat aan mijn lijf. Normaal zou ik zo'n iemand een enorme dreun verkopen, maar in mijn droom zei ik vriendelijk, dat ik zijn handtastelijkheden niet zo fijn vond. Vreemd. Het zal wel aan mijn koorts gelegen hebben.
Ik ben dus ziek. En ach, het is een kwestie van dragen en niet klagen. Niet lijdzaam dragen, maar er tegenaan gaan en optimistisch blijven. Het is, zoals met alles het geval is, maar tijdelijk.