woensdag 18 december 2013

Een muzikale familie

Het zit in de familie : muziek maken. Niet alleen binnen mijn eigen generatie, ook in vroegere en in de huidige. Bij ons zetten zoon Ben (drums) en zijn zoon Tim (gitaar) de traditie voort. Onlangs ben ik met Tim mee geweest naar gitaarles. Dat was heel leuk om mee te maken. de manier van lesgeven is erg veranderd. Mijn eerste les leverde mij ernstige problemen op met de vingers van mijn linker hand. Het was een hele worstelpartij om de akkoorden goed te kunnen pakken. Achteraf gezien eerder een flinke drempel dan een hulp om mij over de streep te trekken. Bij Tim (7) gaat het anders. Met slechts een paar vingers beginnen en vervolgens uitbouwen. Muziek maken is best leuk, maar je moet het ook een beetje in de vingers hebben. Tim heeft gevoel voor ritme en dat scheelt. Hij kan ook spelen zonder bladmuziek voor zijn neus. Er zijn muzikanten die dat moeilijk vinden. Ik heb genoten van Tims gitaarles. Ja, die Tim kan er best wel wat van. Opa is trots!