zondag 29 december 2013

Oliebollentest

De beste kraam van Groningen
Hier in Lelystad kwamen we er niet zo best vanaf dit keer. Ben's oliebollen, de kraam staat op het Stadhuisplein, waren volgens het testteam dit keer niet te pruimen. Zelf heb ik daar ook een paar keer van die bruine rakkers gekocht. Met en zonder rozijnen. En zo slecht vond ik ze niet. Ook weer niet superlekker, al vonden de meeuwen van wel. Ze waren dit keer wat vettig en ik heb daar een hekel aan. Maar de bol zelf viel best wel mee. Ik heb het idee, dat Ben bij een net te lage olietemperatuur had gebakken. Of te veel oliebollen tegelijk in de olie had gedaan. Dan zakt de temperatuur van de olie ook vrij snel. En dan kan het mis gaan. Volgens mij gaat er veel verkeerd louter door de temperatuur van de olie. Als de bol zelf ook nog naar of raar smaakt en/of geurt, dan is er wat anders aan de hand. Ik heb een neus voor foute frituurolie. Als ik die ruik, dan begint mijn maag wat naar te doen. Maar dat heb ik bij Ben in Lelystad allemaal niet meegemaakt. Zo zwaar til ik dus niet een deze uitslag, al kan Ben wel met de gebakken peren zitten.
Het zit dit jaar dus gewoon een keer niet mee. Op naar 2014 met nieuwe kansen!