zondag 28 januari 2024

Nestkasten

Afgelopen weekend was ik vanwege een verjaardag even in een groenzaak. Daar zag ik nestkastjes te koop voor gemiddeld €16. Ik dacht : "Wat een geld voor die zes plakjes en een gat!" Later kwam ik op die ervaring terug. Ik heb nogal wat restanten hout. De komende periode ga ik daar maar eens wat nestkasten maken. Met een stokje onder de doorgang. Dat stellen veel vogels toch wel op prijs.
Ik vind het erg grappig dat mensen voor zo'n kastje afmetingen bedacht hebben. Ik heb nesten op de meest gekke plekken aangetroffen. Plekken die helemaal niet voldoen aan die 'eisen'. Maar ik ben niet van plan om die vrije vogels te verraden aan de betweterige mens. šŸ˜ Er zijn vast nog mensen die graag een nestkastje zouden willen hebben, maar er niet zoveel geld voor overhebben.