maandag 29 januari 2024

De laatste loodjes

Zo, het is weer maandag. We gaan aan de laatste dagen van de maand Januari 2024 werken. Bijzonder dat ik zo'n datum mag intoetsen. Een kwestie van gevoel voor realiteit, denk ik.
Wat ga ik / gaan we doen deze week? De kalender staat weer vol met activiteiten, die zo'n beetje wekelijks de vaste prik zijn. Dus moet ik tussen die teksten kijken naar vrije plekken. Soms denk ik : "Toen ik nog werkte had ik het minder druk." šŸ˜…
Voor mij is de maandag altijd een mooie dag. Een nieuwe week met nieuwe kansen! Ik ben nooit een week begonnen met de opmerking : "Was het maar vrijdag." Ik vond dat soort klagers op kantoor erg sneu.
Natuurlijk ben ik vanmorgen een stukje gaan lopen. Met de grijper en een zak. Ik heb onderweg twee maal de zak geleegd. Niet omdat ie vol was, maar omdat ik zo'n ondergrondse container tegenkwam. En je weet, ik raak graag snel ballast kwijt. Op een gazon trof ik ook nog een berichtje voor mij aan. Ik kan ook geen dag overslaan.
Vandaag ga ik in elk geval even voor onze gevederde vriendjes zorgen. Ze hebben de gierststreng kaal gepikt. Dat doen vooral de mussen. Bij het vakantiehuisje in het bos hebben de vogels, voornamelijk mezen, nauwelijks belangstelling voor de strengen met gierst. Kaas vindt wel gretig aftrek. Soms snijden we een wat ouder randje van een plakje af. Dat geven we aan de vogels. Ach, er zullen nu wel weer mensen met het hoofd schudden, als zou het slecht voor die beesten zijn. Aan de andere kant, ze leven dagelijks in de viezigheid van de mens. Zoals luchtverontreiniging, plastic, elastieken enz.