donderdag 1 juni 2017

Wat een rotsmoezen

Die monteur heeft mij nog even gebeld. Hij deed quasi verbaasd en zei dat ie niet wist dat de achterremmen ook gedaan moesten worden. Hij had enkel 'remmerij' gelezen, zei hij. Ik weet niet waar hij dat gelezen heeft, want zijn collega, de receptionist, heb ik nog keurig alles zien vastleggen met de computer. Puntsgewijs elk op een aparte regel. Ook de opmerking over het zwakke krikpunt aan de voorzijde werd vastgelegd.
oude schijf met klauw
De monteur reageerde met de opmerking dat hij niet wist waar hij  de krik anders moest plaatsen. Met zo'n uitspraak diskwalificeert hij zichzelf als monteur. Kom op zeg. Daarnaast had hij mij natuurlijk ook even kunnen bellen. Nee dus. Vervolgens klaagde hij dat hij geen fatsoenlijke brug heeft voor de bus, zodat hij liggend op de grond zijn werk moest doen. Er staat wel een brug om banden te wisselen, maar blijkbaar mocht ie het gewicht van de bus niet dragen. Dat had hij ook kunnen zeggen toen zijn collega via de telefoon hem over de bus en de klus informeerde. Maar toen kon het blijkbaar wel. Vreemd.
Wat de kosten betreft zei hij, dat de remklauwen en zuigers schoongemaakt moesten worden. Ze zaten flink vast. Hij zei dat er blijkbaar een communicatiestoornis was tussen hem en zijn collega, want hij bedoelde te zeggen dat het werkplaats tarief 35 euro per uur was. Hij is ruim 2 uur bezig geweest met de remmen. "Maar ze zijn nu helemaal tiptop", zei hij nog om zich enigszins uit de situatie te redden.  Oke, goede remmen vind ik heel belangrijk, dus accepteerde ik de 85 euro. Hij gaf overigens geen antwoord op mijn vraag, waarom hij niet even gebeld heeft toen hij nog twee dozen zag liggen in de bus. Ik kreeg de indruk dat meneer met heel andere dingen bezig was, die hij veel leuker vond. Toen hij 's middags belde bleek dat vanuit Elburg te zijn geweest. Naar zeggen was hij daar al vroeg in de middag naartoe gegaan om met een vriend naar auto's te gaan kijken.
Het was weer een wijze les. Ik heb meer vertrouwen in de receptionist dan in de manier waarop de monteur bezig geweest is. Op communicatief gebied dan. Daar hield ik het maar op. Gek genoeg heb ik onderweg wel een paar keer extra hard geremd. Toch wat wantrouwen?