zondag 11 juni 2017

Een gebroken touwtje

Vorige week, aan het eind van een bezoekje aan een bewoonster, vertelde ze mij dat ze een nieuwe tuinparasol wilde kopen. De huidige was door een rukwind omgewaaid en kon niet meer geopend worden. Ze had al wat rondgekeken en een mooie parasol gezien. De grote plu kon bezorgd worden. Maar dat kostte haar 30 euro extra! Ze overwoog ernstig de plu maar zelf te gaan vervoeren. Op haar scootmobiel....
Nou, daar stak ik dus maar even een stokje voor. Ik stelde voor de oude plu maar eerst even na te kijken. Ik zag al vrij snel, dat het ophaalkoord gebroken was. Het mechanisme was nog intact. Samen met mijn workmate Sonja heb ik de parasol gerepareerd. We hebben het touw vervangen door een nieuw. Het klusje leerde ons hoe zo'n oprolmechanisme werkt.
mevrouw was dolblij met de gerepareerde parasol. Het scheelde geld en ze hoefde geen risicovolle rit te gaan maken.