zaterdag 10 juni 2017

NL sticker op witte kentekenplaat

Ik ben er al een paar keer mee geconfronteerd : de witte kentekenplaat heeft geen EURO NL sticker. Die plakkers zijn wel los te koop, maar officieel mag ik niets aan mijn kentekenplaat veranderen. Op de vorige fietsendragers was nog wat ruimte om een NL sticker te plakken. Op onze dus niet.
Er zijn diverse oplossingen voor dit 'probleem'. Een extra witte kentekenplaat kopen en daarop zo'n blauwe sticker plakken. Zodra ik de grens over ben, de kentekenplaat verwisselen voor die met een NL sticker.
Ik kan ook maling hebben aan de ambtelijke blunder (we zitten toch zeker in de EU, dames en heren ambtenaren?) en een boete incasseren. Sommigen hebben het niet zo met Nederlanders. Ik heb maar een NL bordje gemaakt en dat aan de fiets op de drager gehangen.