donderdag 1 juni 2017

Vakantie vergeten!

Het kan verkeren. Soms ben ik echt helemaal alles kwijt. Zeg maar een blanco geheugen. Als of iemand een deel van mijn grijze massa heeft opgeschoond. Sprekend over de remmen van de camper en de APK keuring die voor medio deze maand gedaan moet zijn, mijn afspraak bij de tandarts en nog wat andere zaken in juli, zei Sonja tot mijn grote verrassing : "We gaan dan en dan toch met vakantie?" Mijn verbaasde blik sprak boekdelen. Ze herhaalde wat we een maand of wat geleden besproken hadden. Toen borrelde wel een en ander omhoog, maar niet alles. 't Is toch wat! Vergeet ik nota bene onze vakantie! Gelukkig gaan we met z'n tweeën, anders zou ik zomaar vergeten terug te komen! Ik zie het zo voor me : "Hier volgt een politiebericht. Op een Duits Bratwurst festival is een verwarde vluchteling aangetroffen. Hij weet niet wie hij is en wat hij daar doet. Hij spreekt Nederlands." Mocht u deze meneer herkennen,....  En dan krijg je het. Er zijn dan mensen die mij zullen herkennen, maar nooit de Polizei zullen bellen. Met als argument : laat hem maar mooi daar blijven. Haha!
Ik lach er maar om, want wat moet ik anders? Toen ik vanmorgen met de bus naar de loods wilde gaan, was ik opeens de massasleutel kwijt. Ik had dat knalrode ding in mijn linker hand terwijl ik een kratje gereedschap naar de bus bracht. In de bus heb ik eerst de gordijnen geopend. Toen ik de sleutel wilde plaatsen was ie foetsie! Ik heb me een ongeluk gezocht. Sonja heeft ook nog lopen zoeken. Maar we konden dat grote rode geval nergens vinden. Het was erg stil op straat, dus hij kon ook niet gevonden en meegenomen zijn. Ik heb maar de reservesleutel gepakt en ben toen piekerend naar de loods gereden. Toen ik een paar uur later daar klaar was en ik wilde weggaan, keek ik pardoes tegen die sleutel aan! Die lag tussen een hoofdsteun en een hoofdkussentje met een oog (waar een sleutelringetje in hoort) naar mij te kijken. Toen herinnerde ik me, dat ik die hoofdsteun even had vastgehouden, toen ik de bus uitstapte om die sleutel te gaan plaatsen. Blijkbaar is de sleutel toen uit mijn handen geglipt en op die plek terechtgekomen. Ik slaakte een zucht van opluchting. Het was weer zo'n voorval waardoor ik weer flink twijfelde aan mijn geheugen. Maar die vakantie vergeten.... erg hoor.