vrijdag 4 september 2015

Hup Holland, hup!

Helaas voor Oranje kreeg ik gelijk. Ik voorspelde een nederlaag. Waarom? Omdat IJsland veel fanatieker en gedisciplineerder speelt. Oranje heeft maar een paar echte voetballers, die voor hun sport leven. De rest vindt het bereiken van Oranje de top. Daarna hoeft het niet meer zo nodig. Ik bedoel, als je een wedstrijd moet winnen waarom speel je als verdedigers elkaar dan zes keer de bal toe op eigen helft? Dan wil je toch niet winnen?
En dan die rode kaart en de penalty : bijna kinderlijk domme fouten in zo'n belangrijke wedstrijd. Vervolgens haalt Blind Huntelaar eruit voor een verdediger! En pas dan gaan ze hoge ballen voor het doel geven. Sorry hoor, ik ben geen voetbalcoach. Blind verdedigde ( hoe kan het anders) die wissel door te zeggen dat ze anders Blind in een mes zouden rennen. Daar kreeg ie deels gelijk in : het was niet rennen maar sjokken. Ons land heeft prima verdedigers. Maar waarom telkens weer die spelers van Ajax? Van der Wiel maakte keer op keer fouten. Om mij onduidelijke redenen moet de bal van hem telkens achteruit. En waarom niet Krul in het doel. Hij keepte voortreffelijk vorig weekend. Tim Krul kan ook penalty's (volgens mij is het meervoud penalties, maar mijn woordcontrole zegt penalty's) stoppen.
Verloren en toch ook weer gewonnen. Want als Oranje speelt, is de brandstof aan de pomp hier een dubbeltje per liter goedkoper. Dus heb ik maar vlug even Euro 95 getankt voor 1,41 euro / liter.