vrijdag 19 november 2021

Weg met die pannenkoek!

Toen we nog in Schoonhoven woonden, reden wij geregeld op de zaterdagen naar Rotterdam. Eerst richting Bergambacht, dan Lekkerkerk, Krimpen a/d IJssel, de Algerabrug over, Capelle a/d IJssel en vervolgens naar het centrum van de Maasstad. We parkeerden de CB650 vlakbij de markt. Helmen in de topkoffer en dan stappen maar.
Na zo'n bezoekje kochten we meestal een paar bakjes roti. Die namen we dan mee naar huis, waar de kids aan de frieten gingen en wij aan het Surinaams gerecht. Van meet af aan heb ik die Surinaamse pannenkoek niet weten te waarderen. Vraag me niet waarom, maar misschien ben ik te veel Indo. Een pannenkoek is voor mij iets typisch Nederlands. De pannenkoek doe ik steevast weg. Die vervang ik liever door rijst. Dan is het voor mij de perfecte roti.