vrijdag 26 november 2021

Kleine lolbroek

Net toen Fenna gehurkt haar grote boodschap deed, kwam er een pup op haar afgerend. Vrolijk springend dacht zij de poepende dame te kunnen begroeten. Fenna dacht van niet. Ze trok snel haar keutel en snauwde de pup weg. De pup piepte van schrik. Zijn baasje was vlakbij en zei lachend : "Ja jôh, niet elke hond wil met je spelen! Helemaal niet als ie op de wc zit." De vrouw begreep gelukkig de situatie. Fenna vindt zo'n hond veel te druk. De vrouw deed de pup aan de riem en zei, dat haar pup ook van dit soort situaties moet leren. Ze kon het gedrag van beide honden goed lezen. We raakten in gesprek, terwijl Fenna naast mij zat en de pup druk springend aan zijn riempje trok. Ze vertelde dat ze voorheen herdershonden heeft gehad. Maar nu heeft ze voor een golden retriever gekozen. "Herders vergen meer van mijn energie en ik merk dat ik wat ouder word", zei ze lachend. Ze heeft een ras gekozen dat bekend staat om z'n rust. Vandaar de retriever. Nou, dan is het nog even geduld hebben voor haar. De pup is geen seconde stil geweest. Overigens zijn de retrievers die ik hier ken inderdaad stuk voor stuk rustige honden. Met hen heeft Fenna geen enkele moeite.