zondag 21 november 2021

Heerlijk voetbal

Gisteren keek ik naar PSV tegen Vitesse. Een leuke wedstrijd. Ik ben vaak onder de indruk van het spel van Vitesse speler Bazoer. Oké, soms is ie lastig maar daar hebben veel goede spelers last van. Ik vind hem telkens weer sterk spelen. Hij kan uitdelen, maar ook incasseren. Een aantal buitenlandse clubs, waaronder Benfica, heeft belangstelling voor hem.
Vanmorgen volgde ik het voetbalprogramma Match of the Day. Ook weer heerlijk voetbal om naar te kijken; snel, efficiënt en vaker effectief (doelpunten). Geen ballen achteruit of gepingel in de verdediging. Niet de bal eerst aannemen, klaarleggen en pas schieten als er een verdediger voor staat, nee schieten! In één keer op de slof. Heel anders dan het slome Oranje breiwerk. Oranje mag dan het WK in Qatar gehaald hebben, maar ik ga er vanuit dat Oranje over voldoende fatsoen beschikt om niet deel te nemen. Doen ze het toch, dan zeker met de tekst Human Rights op het shirt als mosterd na de maaltijd? Tja, dat maakt alles weer goed hè? Dan mag je met een gerust geweten op een kerkhof voetballen.