donderdag 25 november 2021

Opvallend nieuws

Plots beweren bepaalde artsen, dat er geen gevaccineerden in ziekenhuizen liggen. Sommige kranten melden dat in koppen op (natuurlijk) de voorpagina. Zou de groep niet-gevaccineerden vele malen groter zijn dan beweerd? Ze stromen de ziekenhuizen binnen en verdringen andere gevallen. Zo lijkt het. Interessant te weten, dat andere ziekenhuizen beweren dat zo'n 60% wel gevaccineerd is en dat ook in de omringende landen hetzelfde percentage genoemd wordt (cijfers t/m oktober 2021). Wij zijn weliswaar een bijzonder landje, maar omgaan met de waarheid schijnt men nog steeds erg vervelend te vinden.
Ik zie de beperkte Zorg als een middel voor de politiek om met andere oplossingen te komen, dan het weer optuigen van de Zorg.
Op een website las ik dat er niet bezuinigd zou zijn op de Zorg. Misschien is het voor de eigenaren / beheerders handig om eerst het nieuws door te bladeren. Terug naar de tijd rond 2010. Toen begon het daarna terugkerend proces van afbraak met een kleine opschaling (ic bedden) vorig jaar vanwege het coronavirus. Mensen moesten ook voor hun (zieke) ouders gaan zorgen enz. Er kwamen toen ook halfbakken regelingen voor o.a. mantelzorgers. Er staan nog steeds lege ziekenhuizen, terwijl complexen voor ouderen omgetoverd zijn in appartementsgebouwen. Misschien een tip. Ik gebruik niet alleen Google als zoekmachine.
Dit interview vind ik interessant. De uitleg is helder en geeft een heel andere kijk op het officieel geprojecteerd beeld. Ik geef toe, ik heb alle tijd om te luisteren. Die neemt / heeft niet iedereen. Als het mij te lang duurt (mijn grijze emmertje is snel vol), dan noteer ik de tijd, waarop ik een volgende keer de video herstart om verder te luisteren.