vrijdag 19 november 2021

De gevaccineerden krijgen de schuld

Nee, ik roep geen "Hoera!" Er is nu een trend gaande, waarin niet de niet-gevaccineerden, maar de gevaccineerden de schuld krijgen van het verspreiden van het virus. Gewoonweg omdat zij overal toegang hebben, besmet kunnen raken en het virus kunnen overdragen. De niet-gevaccineerden vormen een veel kleinere groep met minder mobiliteit. Hier in Dronten is na een bierfeest, waar enkel gevaccineerden mochten komen, het aantal besmettingen fors gestegen. En dan naar mij/ons wijzen?
Ik hoop dat de trend van gevaccineerden zijn de schuldigen doorzet, want dan zullen ook gevaccineerden misschien tot inzicht komen en het beleid zat worden. De vaccins helpen gewoonweg niet of heel erg tijdelijk. Ook in het bijna volledig gevaccineerd Israël liggen de ziekenhuizen vol. Hopelijk leidt het ertoe, dat gevaccineerden hun QR code van hun telefoons afgooien. Pas dan kan ik me weer vrijelijk bewegen. En weerstand blijven opbouwen.
In België bars het van het zorgpersoneel. Wie niet gevaccineerd wenst te worden, wordt ontslagen.
Nog maar weer een overlevende van de Holocaust laten horen /zien over het coronabeleid.