vrijdag 26 november 2021

Sluit het sociale net zich?

Afgaande op de coronamaatregelen en de geluiden daar omheen, krijg ik steeds meer de indruk dat het net zich rond de bevolking langzaam sluit. Men wordt gevangen in een wereld die alleen bestaat voor mensen, die zich geregeld laten injecteren. Het zou wel aansluiten op eerder geventileerde ideeën van mensen met veel geld. Brrr.
Wie meneer Bill Gates gevolgd heeft en dat nog steeds doet, zal wellicht oude uitspraken van hem herkennen. Uitspraken van decennia geleden, waarin hij stelde dat via vaccins en technologie de wereldbevolking in de hand gehouden en gezond zou kunnen worden.
Als voormalig ICT'er was ik eerst vanuit mijn vakgebied in Gates geïnteresseerd. Dat begon ergens in de 2e helft van de jaren 80, toen Microsoft de markt veroverde. Ik adviseerde toen als strategische oplossing voor bedrijven vaak het gebruik van Microsoft in plaats van Apple of anders. Het viel mij op dat Gates geleidelijk steeds meer over de wereldbevolking, gezondheid en voeding (genetische manipulatie) ging praten in plaats van over technologie. In combinatie met zijn grote invloed (=geld) en zijn (invloed)rijke en vrienden, ben ik Gates steeds meer gaan wantrouwen. Zelfs zijn idee om elk Afrikaans kind een laptop te schenken, vond ik bizar. De meesten zouden dagelijks voedsel willen zien. Zijn quasi filantropie riep bedenkingen op bij mij. Ik ben nu eenmaal van mening, dat een filantroop niet in een miljoenen kostende villa woont en ernaast allerlei andere dure optrekjes heeft en zich in luxe baadt.
Zijn grote wens om de mensheid via vaccins onder controle te krijgen en te houden, heeft veel overeenkomsten met de werkelijkheid van vandaag. Zoals gezegd zal het mij niet zozeer raken. Tenzij men mij mijn pensioen afneemt, omdat ik niet gevaccineerd ben. Gelukkig zijn er nog steeds artsen die zich beroepen op hun eed en de waarheid koesteren. Al vindt de Inspectie (=overheid) dat erg vervelend.