woensdag 24 november 2021

Minder klandizie

De nabestaanden van een 73 jarige automobilist die bij een verkeersongeval om het leven gekomen is, krijgen 730 miljoen dollar(!) als schadevergoeding. De man kwam om, toen een verkeerd geladen vrachtwagen met een schroef voor een onderzeeboot hem passeerde. Het slachtoffer werd onthoofd door een uitstekende schroefblad.
Vanmiddag ben ik in een snackbar geweest. Ik schrijf niet 'voor een vriend' want dat gelooft niemand. Ik zelf ook niet. Het was lekker voor mezelf. Het is goed om eens een keer aan jezelf te denken. Misschien komt het, omdat er iemand uit onze kennissenkring weggelopen / weggestuurd is. Er viel dus een gat wat betreft denken aan anderen. Haha! Ja mensen, het leven gaat even zo vrolijk verder! Het was wel doodstil in de zaak. Alleen een medewerkster en ik. We raar hoor, want normaal is er altijd bezoek. Er staan tafels met stoeltjes, die normaal gesproken bezet zijn. Ik voelde me niet op mijn gemak.
Terwijl de vleeskroket in het frituur lag te bruinen, vroeg ik de medewerkster of het verschil qua aantal klanten groot is vergeleken met dat van voor de coronagolf. Ze vertelde dat er weliswaar sprake is van een verschuiving naar bezorgen, maar dat de omzet toch flink gekelderd is. Er komen nauwelijks nog passanten binnen vanwege de regelgeving. "Ze vinden de mondkapjes en 1,5 meter vervelend", zei ze, "en er zijn klanten die bang zijn voor besmetting." Ik had een mondkapje op mijn toet en vroeg wat ze gedaan zou hebben als ik zonder zo'n muilkorf binnen gekomen was. "Niets", zei ze. Zelf droeg ze ook geen mondkapje. Boven de balie hing wel een groot plastic scherm. Ondanks de wat trieste situatie heb ik toch uit solidariteit geen tweede kroket besteld. Ik moet toch ook aan mijn eigen gezondheid denken, niet waar?