donderdag 18 november 2021

Toch weer loslopende hond

Sinds de derde aanval van de mastiff op Fenna, lopen we aan de overkant van de straat. Als ik vergeet over te steken, trekt Fenna mij daar naar toe. De angst zit er bij haar nog in. Arme tuttie. Toen ik vanmiddag tegen kwart voor drie met Fenna op stap wilde, moesten we weer rechtsomkeer maken. Ik zag dat de mastiff weer losliep. De hond kan dan gewoon op ons af komen rennen. Ik denk dat mevrouw net terug was gekomen met de auto en de hond eruit gelaten had. Zelf ging ze de geleegde kliko ophalen om die weer bij haar in de tuin aan de voorzijde terug te plaatsen. Waarschijnlijk vanuit de gedachte : het is maar even. Ze had ook de hond eerst naar binnen kunnen doen en daarna de kliko gaan halen.
Ik heb geen zin in gedoe, dus ben ik maar omgelopen. Ik heb overigens nog niets vernomen van de klacht die ik ingediend heb.