zaterdag 27 november 2021

Geneuzel

Volgens een nieuwsbericht zijn 'slechts' 61 van de 600 passagiers uit Zuid Afrika besmet. Ik durf te stellen dat ze allemaal besmet zijn. Er zijn er die hier al rondwandelen, dus het kwaad is allang geschied.
Telkens weer dat geneuzel met cijfertjes, gevolgd door halfbakken maatregelen.
Kinderen moeten op school een mondkapje dragen. Niet in de klas, wel op de gang. Dus als je uit een volle klas even naar een lege gang moet voor een toiletbezoek, moet je eerst een mondkapje op. Zo'n goedkoop ding waar sluweriken miljoenen aan verdienen. Men wil blijkbaar van de enorme voorraden af. Er zijn mensen die de Made in China kapjes vergelijken met de exemplaren die de medici dragen en ze daarom de goedkope als niet ongezond bestempelen. Als ik alleen al op de prijzen afga dan heb ik zo mijn twijfels. Ik kan 50 mondmaskers voor nog geen €7,= kopen. Terwijl 20 medische mondmaskers voor € 43 over de toonbank gaan (beide prijzen inclusief btw). De goedkope zullen ook wel enigszins helpen. Dat geloof ik best. Maar vele malen minder goed dan de 'echte'. Kijk eens wat mensen als masker dragen als er sprake is van een (andere) gevaarlijke/dodelijke stof. Zoals asbest, stof van schuren en lakken (schilders en spuiters) en bij gebruik van chemische producten. Dat zijn geen stukjes doek met een paar elastiekjes van het Kruidvat of de Action. En dan trekt men er ook nog vaak een speciaal pak bij aan.