vrijdag 19 november 2021

Op dansles

Het was volgens mij ergens begin 1975. Mijn broer vroeg mij of ik zin had om op dansles te gaan. Hij ging zelf al, maar de vrouw van een kennis van hem wilde ook. Maar haar man zag het niet zitten. Ik eigenlijk ook niet, want ik bevond me (toen al) liever niet in zo'n ruimte met veel mensen en muziek. Maar er speelde nog iets. Ik heb dansen altijd leuk gevonden om te zien. Maar zelf bakte ik er niets van. Dus dacht ik : wat lessen zouden geen kwaad doen. Misschien doe ik iets helemaal verkeerd. Ik ging dus op dansles, toen ik Sonja al een beetje kende met iemand anders. Maar ja, die afspraak was nu eenmaal gemaakt. Bij Evert Castelein aan de Hooglandse Kerkgracht in Leiden. Ik had een leuke danspartner, dat wel. Maar zij moest mij telkens leiden, want mijn lichaam snapte niets van het ritme en de bijbehorende passen van Foxy foxtrot. De elastieken benen ontbraken. Ik leek motorisch gestoord zodra we moesten beginnen met dansen. Haha! Ik heb het na de eerste periode maar voor gezien gehouden. Ik kan niet dansen. Maar ik blijf het erg leuk vinden om te zien. Sommigen houden het heel erg lang vol.