maandag 12 augustus 2019

Smoke that cigarette

Tijdens onze trip door Duitsland viel het ons op, dat daar veel mensen roken. Ook jonge mensen. Ik zag ook rokers in auto's met anderen, waaronder kinderen, aan boord. Op de grond kon ik zien waar zich veel mensen ontdoen van hun peuk en/of rondhingen of stonden te wachten, zoals bij bushaltes en bij winkels. Voor mij zijn de meeste rokers regelrechte viespeuken. Ze gooien hun peuken en lege doosjes doodleuk op de grond. Voor een winkel zag ik dat een ouder stel doen. Het bleken toeristen te zijn. Uit Nederland. Er stond weliswaar een grote asbak speciaal voor rokers, zodat ze eerst hun sigaret uit konden maken en netjes kwijt konden, maar ja die stond wel 2 meter bij hen vandaan. Het eerste deel van dit nummer doet me denken aan een latere hit van Johnny Cash, A boy named Sue.