dinsdag 6 augustus 2019

Onvoorstelbaar

Vanmorgen zag ik wat beelden van een juwelenroof in Roermond. Wat mij direct opviel was het gemak waarmee de dieven de juwelen konden stelen. Alsof er in die open vitrines nepsieraden lagen, die voor het grijpen daar liggen. Met een beetje mensenkennis had winkelpersoneel het trio kunnen inschatten wat betrouwbaarheid betreft. Het geheel heeft veel weg van juwelen weggeven. Onvoorstelbaar! De tijd van het touwtje door de brievenbus ligt al een halve eeuw achter ons.
Als het bij ons druk werd in de winkel, kwam personeel uit de werkplaats de boel in de gaten houden.
Mijn verbazing was nog niet weggeëbd toen ik las over een achtervolging van een auto met Duits kenteken. De vluchtauto wist van Duisburg naar Amsterdam te rijden (bijna 200 km), voordat ie gestopt kon worden door de politie. Hallo zeg, wat is dat? Bijna 200 km achter een verdachte aan rijden? Dat komt mij zeer onprofessioneel over. Er had gedurende die rit van alles en nog wat kunnen gebeuren. De Duitser reed nota bene over de snelweg. En dan nog niet kunnen laten stoppen? Oké, misschien reed ie in een gestolen F1 Mercedes.