vrijdag 23 augustus 2019

Gezellig kwekken

Vanmorgen zat ik bijna een uur gezellig te kletsen met een vrouwspersoon. Het ging eerst over de vakantie ( '...zijn jullie al op vakantie geweest?') maar het eindigde met muziek. En daar tussen passeerden allerlei andere onderwerpen. Ik merkte tijdens dat gesprek wel dat ik flink ouder ben dan zij. Ze had met name belangstelling voor mijn levenservaring. Zo vroeg ze mij hoe ik op mijn leven tot nu terugkijk. En of ik bepaalde dingen anders gedaan zou hebben. Grappig, want ik heb nergens spijt van. Het is allemaal goed zo. Ja, ik ben een tevreden en gelukkig mens.
Ik moest even terugdenken aan mijn ontmoetingen met jongeren. Scholieren / studenten die nog druk bezig waren met hun toekomstplannen. Die momenten vond ik toen ook erg leuk en interessant. Weer leuke momenten waarop ik besefte ouder te zijn. Beter op die manier dan door tegenspartelende spieren daarop attent gemaakt te worden. Nergens spijt van dus.