maandag 19 augustus 2019

Net een mugshot

Vanmorgen kreeg ik voor het eerst sinds de overname te maken met het St Jansdal Ziekenhuis. Omdat het de eerste keer was, moest er een pasje aangemaakt worden met daarop een foto van mijn hoofd.
Toen dat gebeurd was werd mij gevraagd of men mijn dossier mocht overnemen. Ik ging akkoord en vulde daartoe een formulier in. Toen dat gebeurd was, kreeg ik het pasje, zodat ik verder kon gaan. Zittend in de wachtkamer bekeek ik de pas. Ik schrok van de foto. Niet eerder had ik een foto van mezelf gezien, genomen op een moment waarop ik een paniekaanval verwerkte. Ik zag er niet uit. Net alsof de foto gemaakt was nadat ik een flinke klap voor mijn kop gekregen heb. Alsof ik een crimineel ben, klaar voor achter de tralies. Ach, voor alles is een eerste keer. Dus ook voor deze mugshot.