woensdag 14 augustus 2019

Daar gaat ie!

...gestolen en bevindt zich in zuid Frankrijk....
Vaak worden gestolen voertuigen ook gemeld op de sociale media. Zo'n berichtgeving heeft al vaak geholpen bij het terugvinden van de gestolen waar. Toch heb ik zo mijn vraagtekens achter het proces na de aangifte van diefstal.
Vorige week werd een VW busje gestolen. Het campertje heeft een opvallende kleurstelling. Begin deze week werd het busje in zuid Frankrijk gesignaleerd. Het stond op een trailer die getrokken werd door een auto. Gewoon over de snelweg. Zo van : kijk ons eens gaan met 'ons' busje. Ik ben benieuwd of de combinatie inmiddels aangehouden is.
Er worden veel tips gegeven hoe men als gedupeerde het beste zou kunnen reageren na een diefstal. Het is niet alleen een kwestie van de politie informeren, maar ook beheerders van grote parkeerterreinen bij voornamelijk havens. Ik vraag me af waarom de politie dat niet zou doen. Dankzij de beheerders zijn al veel voertuigen teruggevonden. Wat te denken van een internationale databank gekoppeld aan de vele camera's langs en boven de wegen en tolpoorten? Ik weet dat in Engeland op basis van zulke camera's de politie aangestuurd wordt. Van een auto met een kenteken dat geregistreerd staat als zijnde gestolen, wordt direct een melding doorgegeven inclusief de locatie. Zo kan men gericht gestolen auto's opsporen.