zondag 1 september 2024

Het valt niet op

Het komt vaker voor en erg is het niet hoor. Er zijn nu eenmaal mensen die wel en die niet op details letten. Maar sommigen zien echt helemaal niets. Misschien zijn die de hele dag aan het dagdromen.
Gisteren heb ik het pleintje ontdaan van ongewenst groen en blad dat van de bolacacia's afkomstig is. Die overigens fraaie bomen lijken tijdens de bloeiperiode constant in de rui te zijn. 
's Middags kwamen buurtbewoners met hun kinderen op het pleintje. Dat doen ze wel vaker. Langs hun schuur, naast de tuindeur, heb ik ook het hoge groen weggehaald. Terwijl ze daar staan te kijken naar hun kinderen, begint een jochie takken uit een van de acacia's te trekken. De man en vrouw kijken ernaar, maar zeggen er niets van. Het jochie gooit het groen op de grond.
Nee, ik ga niet als een politieagent naar buiten. Ik schud enkel mijn grijze hoofd. Jammer is wel, dat de grote mensen niet zien dat het pleintje weer opgeruimd is en het vernielen van groen niet ervaren als ongewenst gedrag.