maandag 30 september 2024

Koelkastdeur kiert

Het is mij al een paar keer opgevallen; van koelkasten en/of vriezer sluiten de deuren niet goed. Zelfs als ze zo goed als nieuw zijn. Het 'lek' zit telkens op dezelfde plek : aan de kant waar de deur opent. De koelkast heeft een metalen buitenkant, waarvan de beplating niet vlak op elkaar aansluit. Iets wat ik nota bene bij de ombouw van cv ketels wel zie. Door het hoogteverschil tussen de beplating ontstaat een kier. Het rubber is schoon, maar het is ook wat stug. Volgens mij is het geen echt rubber, maar een kunststof, die harder / stugger is dan rubber. Op de foto is te zien, dat de ruimte in het midden van het 'rubber' niet overal gelijk is. Aan het eind is ie aardig ingedrukt. Logisch, want de rand ligt daar wat hoger. Ik begin maar eerst met het vervangen van het 'rubber'. Al ben ik niet zo optimistisch over het resultaat.