woensdag 25 september 2024

Geen zin meer of?

Er ligt hier nog een aantal klusjes. Ze liggen er al ruim een jaar! Om de een of andere reden kom ik er niet aan toe, omdat ze geen prioriteit hebben gekregen. Het betreft o.a. het monteren van een paar dagrijlampen en het aansluiten van een usb contact. Beide in de Matrix. Alles is er al wat materialen betreft. Toen ik laatst de velgen opknapte overwoog ik ook nog de remmen na te kijken en de trommels en klauwen op te knappen. Maar die klusjes heb ik niet gedaan. Ondanks dat ik in de gelukkige omstandigheid verkeer, waarin ik mag beschikken over een loods en allerlei gereedschap. Ik weet dat anderen daar jaloers op zouden zijn. Een gevolg van mijn leeftijd? Het s niet zo, dat ik langere tijd op de bank doorbreng. Ik ben wel altijd bezig.
Normaal ben ik nogal gretig met dat soort klussen. Of is de nieuwigheid / nieuwsgierigheid er soms af?
Ik heb steeds vaker de gedachte om dingen te laten doen. Maar meestal zijn het de financiële gevolgen die mij daarvan weerhouden. Dan ga ik uit armoede (of spaarzaamheid?) toch maar zelf aan de slag.