maandag 9 september 2024

't Is geen kameel!

Vanmorgen heb ik een boodschap gedaan. Daarvoor moest ik naar het leuke stadje Kampen. Nee, niet op de fiets want ik had ruim 150 kilo aan bagage bij me. Bij de aansluiting van de N307 op de N50, was het een chaos. De verkeerslichten waren niet operationeel. Het verkeer werd door verkeersregelaars in gele outfit geregeld. De verkeersdeelnemers waren verplicht om hun eerste werkdag van deze nieuwe week rustig te beginnen. Al zullen er ook wel de nodige stress van gekregen hebben.
Toen onze rijstroken richting Kampen en de N50 mochten oprijden, stond ik naast een vrachtwagencombinatie, die linksaf wilde. Hij stond in het juiste voorsorteervak, net als ik die rechtdoor wilde. Net toen we beiden rustig optrokken, dook een blauwe Ford voor ons op. De auto kwam van de afrit van de N50. De bestuurder wilde nog net even aansluiten op de auto op de middenstrook. De vrachtwagenchauffeur en ik remden beiden krachtig en gelukkig op tijd. De vrachtwagenchauffeur claxonneerde en bleef dat doen, omdat de personenauto geen ruimte maakte. De bestuurder van de Ford bleef onverstoord voor zich uit kijken. Je kent dat wel. De vrouw naast hem zag ik boos tegen haar man(?) tekeer gaan. Het was blijkbaar een Noord Afrikaans stel gezien hun uiterlijk. Zij droeg een hoofddoekje. Ik dacht toen : "Zeg meneer, je zit niet op een kameel!" Ik bedoel, zo'n beest zal niemand snel aanrijden, want dat is immers zielig. Dan kan je misschien zoiets doen. Maar in een Ford...