vrijdag 27 september 2024

Geen risico's nemen

"Er staat een flinke puist wind", zou mijn vader zeggen.
We zouden vandaag voor een lang weekend met de caravan op stap gaan. Maar vanwege het weer doen we dat maar niet. Afgezien van de sterke wind, verwacht men ook windstoten. Vooral aan de kust. En dat is nou net het gebied waar wij heen willen. Maar niet getreurd, we stellen de rit gewoon een dag uit. We gaan geen onnodige risico's nemen.
Alles staat verder klaar. Ik ga straks wel alvast de caravan van zijn voorlopige rustplaats trekken. Dan zet ik hem alvast klaar voor morgenochtend.
Ik zag dat op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen vanwege het weer een inhaalverbod geldt. Zelf dacht ik dat de dijk afgesloten zou worden. Overigens geldt op het overgrote deel van de dijk al een inhaalverbod. Dat wordt door bepaalde jakkeraars genegeerd. Voor hen is 100 km / uur nog te traag. Vanwege dat verkeersgedrag rijden we liever niet over die dijk. Ze zouden daar een vangrail tussen de beide rijbanen moeten plaatsen. Net zoals bij de N50.