vrijdag 13 september 2024

Vrijdag de 13e

Schrikbarend hoeveel Amerikanen niet eens het nieuws in eigen land volgen. Ze lachen om de uitspraken van Donald Trump over illegalen die huisdieren stelen en opeten. Nou, daar zijn ook opnames van gemaakt door bodycams van de lokale politie. In een stad als New York worden openlijk door illegalen ratten geroosterd. De negatieve reacties geven aan, dat velen niet eens bekend zijn met de feiten en erom lachen.
Vanmorgen heb ik maar schoon ondergoed aangetrokken. Voor het geval dat ik in het ziekenhuis terechtkom. 😂 Dat zei mijn lieve mamma tegen ons. Niet alleen als het vrijdag de 13 was, maar ook op andere momenten. Als kind vond ik het al vreemd, dat ze dat zei. Ik zag me al in het ziekenhuis liggen in mijn met bloed doorweekte 'schone' Jansen & Tilanus. Misschien had ik het ook wel van angst of pijn in mijn broek gedaan. Over het algemeen ben ik niet zo bijgelovig als mijn moeder. Ik loop onder ladders door, aai een zwarte kat als ik hem tegenkom en strooi niet bewust met zout of suiker. Het enige dat ik overgehouden heb aan haar bijgeloof is de schoen(en) op een tafel zetten. Dat resulteert in armoede, zei ze dan. Ze reageerde in dergelijke situaties erg paniekerig. Misschien is het daardoor mij bij gebleven.
Ondanks dat ik op de vrijdagen relatief veel ongelukjes heb meegemaakt, is voor mij vrijdag de 13e een gewone dag.