dinsdag 14 december 2021

Van fiets naar e-bike -6-

Toen ik gisteren met mijn fietsie bezig was, viel mij plots iets op : een gerafelde kabel. Hij is van de bediening van de bladen / tandwielen bij de trapas. Ik herinnerde me toen, dat het mij afgelopen zomer niet lukte om die versnelling goed afgesteld te krijgen. De ketting kreeg ik toen niet op alle drie de bladen. Sindsdien heb ik er niet meer naar gekeken. Maar nu weet ik waarom hij niet volledig schakelde.
Er zal een setje nieuwe kabels gemonteerd moeten worden. Ik hoop dat de buitenkabel in min of meer dezelfde kleur (zilver-grijs) zal zijn. Als het een lange kabel is, waarvan ik zelf de buitenkabel in stukken moet knippen, dan heb ik ook een aantal kabelhoedjes (heten ze zo?) moeten kopen. Anders krijg ik met hetzelfde probleem van rafelen te maken.
A.s. donderdag mag ik met de fiets bij de leverancier van de e-bike set langskomen. Dan worden de sensoren geplaatst. Daarna ga ik de kabels netjes wegwerken.