woensdag 15 december 2021

Met tanden borstel en in pyjama

Vanmiddag heb ik weer wat staan vegen op het pleintje. Het bleef dit keer rustig. Geen gezeur of zo van zich vervelende bewoners. Ik moest even denken aan het leidinggeven. Daar leerde ik dat ik niet zozeer moest letten op de manier waarop gewerkt wordt, maar op het resultaat. Dat was niet helemaal waar. Tenzij je Italiaans bent. Ik bedoel, de cabine van de Fiat ziet er als eindresultaat fraai uit. Maar ik moet niet achter het dashboard gaan kijken.
Op werk vond ik het gebruiken van de voorgeschreven methoden en technieken ook belangrijk. O.a. vanwege inzichtelijkheid, de documentatie en het onderhoud in latere fase. In het geval van het pleintje is het net even anders. Een soort van black box : stop er een bladhark, bezem en stoffer met blik in en er komt een schoon en netjes pleintje uit. Dus wat maakt het uit hoe ik het voor elkaar gekregen heb? Al zou ik het met een tandenborstel en in mijn pyjama gedaan hebben, het beoogde resultaat is er. En daar gaat het mij om.