vrijdag 17 december 2021

Van fiets naar e-bike -10- (slot)

voor de ingreep

Hamilton is tot ridder geslagen. Gelukkig leven Max en wij in modernere tijden.
Na het monteren van de remkabelsensoren en het ordenen van de bekabeling, was tegen 11.00 uur het moment suprême aangebroken. Voordat ik de geladen accu in de houder plaatste, heb ik de contacten met wat spray behandeld. Daarna heb ik de accu geplaatst en op slot gezet. Op de accu zit een schakelaar, maar op het controle console op het stuur ook.
Eerst de accu aangezet, daarna die van het console. En toen begon de rit. Toen ik wegreed voelde ik gelijk de trapondersteuning zijn werk doen. Wow!  Ik fietste als een ware kampioen op de weg. Wat een snelheid! En dat zonder te schakelen en zonder de boost te gebruiken. Ik heb met een grote glimlach op mijn toet een rondje gereden. Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Zo, nu een aantal jaren nog meer genieten van mijn fiets. Daarna volgt misschien een zelfbouw rollator en/of scootmobiel. 
Ik heb de leverancier Ebikesets in Ny Beets een mail gestuurd met mijn bevindingen. Inclusief wat tips voor de handleiding. Zelf mijn fiets omgebouwd naar een e-bike versie; dat zouden er meer moeten doen!
na de ingreep