donderdag 16 december 2021

Mistig

Het is behoorlijk mistig hier in de polder. Tijdens het uitlaten van Fenna vanmorgen, heb ik een paar automobilisten geattendeerd op het feit dat ze geen verlichting voerden. Fenna stond zoals vaker te snuffelen langs de weg, terwijl ik geduldig stond te wachten. De betreffende automobilisten staken allen als dank hun hand op. Wat mij opviel was, dat het bijna allemaal mensen met grijze haren waren. Afgezien van een jong stel, dat druk met elkaar in gesprek was. Ze reden met de ramen open, waarschijnlijk omdat ze van te voren niet schoongemaakt waren. De overige ruiten (zij en achter) waren nog beslagen. Net als de buitenspiegel.
Ik heb voor mezelf het idee, dat naarmate ik ouder ik ook voorzichtiger word. Blijkbaar gaat dat niet voor iedereen op. Misschien speelt het geheugen ook een rol als mensen vergeten met dit weer hun verlichting te ontsteken. Veel mensen reageren vanuit de gedachte, dat zelf voldoende zicht hebben. Maar ik vind gezien worden net zo belangrijk. Als velen verlichting voeren vallen de auto's zonder verlichting veel minder op.