dinsdag 21 december 2021

Krabben

Voor velen is de tijd van krabben als je jeuk hebt voorbij. Het is nu krabben als je autoruiten bevroren zijn. Zoals vanmorgen. Wat valt er nou meer te genieten, dan liggend in een warm bed buiten het krabben van noeste werkers te horen? Tja, een ijsdeken over de vooruit is dan wat fijner en eenvoudiger om te verwijderen. Gewoon doen als je 's avonds terugkeert van het werk.
Vanmorgen moest ik een gasaansteker gebruiken om een portier van een auto open te krijgen. Er is wel zoiets als slotspray, maar dat gebruik ik liever niet. Vocht of olie in een slot vind ik geen goed idee. Olie houdt vuil vast en vocht kan bevriezen. Grafiet dus.
Ik zag vanmorgen een vrouw warm water over de ruiten van haar auto gieten. Doe ik dus ook niet. Daar heb ik een leuk (voor mij en andere omstanders) gevolg van gezien : een ruit vol kerststerren. Voor de automobilist was het een dure les.