woensdag 29 december 2021

Ik glimlach maar

Zowel in het nieuws als in de reclamewereld wil men al te graag zaken overdreven accentueren. Zoals bij collectes waarin men graag beelden van zieke mensen of magere, huilende kinderen of slecht verzorgde dieren laat zien. Zo ook in het nieuws. Er gaat geen dag voorbij of ik zie injectienaalden in armen verdwijnen. Of lees ik een artikel waarin beschreven staat hoe een niet-gevaccineerd iemand aan corona is overleden. Die beschrijvingen zag ik vorig jaar niet toen niet-gevaccineerden bij bosjes overleden. Logisch, want het schaamtegevoel en de politieke ontkenning tierden plots welig. Dus glimlach ik er maar die manier van berichtgeving.
Er draait nu een reclamespotje over de bijwerkingen. Die stellen volgens een meneer met overgewicht niets voor. "Neem maar een paracetamol", is zijn advies. Ik denk dat de al dan niet dodelijke slachtoffers van de prikactie (zo'n 12.000) of hun nabestaanden niet zo blij zullen zijn met dat soort opmerkingen. Oké, er komt misschien een Europees fonds voor hen, omdat niemand aansprakelijk gesteld kan worden. Of dat fonds nou de pijn zal verzachten? Maar dat soort informatie moet ik wel zelf gaan opzoeken. Als ik naar een voormalig topman van Pfizer luister, dan weet ik meer dan genoeg.