maandag 13 december 2021

Slot Formule 1

Soms kijk ik naar de start en de finish. Dat was het dan. Sinds vorig jaar is de F1 voor ons niet meer live te zien. Want ook het Duitse RTL zendt de races niet meer uit. Dit keer heb ik toch wat meer kunnen zien. We kregen van onze provider een e-mail met het bericht, dat, bij wijze van uitzondering vanwege de stand in het WK, wij ook de F1 konden zien.
Dus heb ik hem 's middags op het aangegeven kanaalnummer gezet. Ik geeft direct toe, dat halverwege de race ik het voor Max niet meer zo zag zitten. Hij verloor al snel veel seconden op zijn rivaal, omdat Hamilton net snellere was en een bocht mocht afsnijden. Dat laatste was overmacht, volgens de raceleiding.
Pas in de laatste ronde keek ik weer en zag dat de Safety Car in de baan was. Daarna gebeurde het haast onmogelijke; Verstappen die na een tactische bandenwissel Hamilton passeerde en zelfs bij hem wegreed. Al met al zeer knap van Max en zijn team!