maandag 20 december 2021

Toch de nieuwe banden erop

Hoewel ik de banden van het achterwiel pas later wilde vervangen, heb ik dat klusje toch maar nu al gedaan. Ik zag telkens de nieuwe buiten- en binnenband in het schuurtje liggen en werd er zodoende telkens aan herinnerd. Om dat beeld uit mijn grijze hoofd te krijgen besloot ik vanmorgen het achterwiel uit de fiets te halen.
Met een spanband om de bagagedrager heb ik de fiets aan een balk van de overkapping opgehangen. Het wiel was er zo uit vanwege de snelsluiting. Vooraf heb ik de band leeg laten lopen. Leeg kon de band zo tussen de remblokken door getrokken worden.
Ook dit keer lukte het mij de banden zonder ze lek te steken op de velg te krijgen. Weer dankzij wat wd40. Daarna heb ik de velg wat gepoetst. De oude set banden bewaar ik nog even. Ik heb in het verleden dergelijke oude, maar nog goede sets op gebruikte fietsen gemonteerd, waarvan de banden slecht waren.