dinsdag 28 december 2021

Mug en olifant

Van het Delta variant hoor of lees ik erg weinig. Is ie op z'n retour? Of is nu alles wat Covid betreft alleen omikron? Zoals voorheen ook griep plots onder corona viel. Het omikron variant schijn erg mee te vallen wat de klachten betreft. Wat dat betreft hebben mijn virologen tot op heden gelijk. Het omikron is helemaal geen levensgevaarlijk monster uit Afrika. Maar ja, de Big Farma vaart er wel bij. Iets wat mijn virologen en andere deskundigen niet (durven te) zeggen. In het algemeen spreekt men over een verkoudheid. Al zal dat per mens kunnen verschillen. Heeft men van de mug een olifant gemaakt? Hoe dan ook, men wil desondanks dat velen een boosterprik gaan nemen; met een kanon op de omikron-mug gaan schieten? En welke variant komt er dan? En hoe gaat de prik dan heten? Superprik? En daarna de superduperprik? Sorry hoor, maar ik kan het nog steeds niet zo goed volgen. Maar ja, ik ben al de 70 gepasseerd.